2016-03-17, 09:03 PM
To ja się może trochę pobawię w krytykanta.
Mam nadzieję, że ta praca naukowa nie jest na poziomie tego artykułu: http://www.arielm.org/dcs/pdf/mbs030m.pdf
Przykład ze str. 9:
... pomijając, że np. księga Jeremiasza jest o 15% krótsza i ma inne rozmieszczenie tekstu (kolejność rozdziałów).
Może się i da, ale pozostaje pytanie, czemu nikt tego tak całkiem "clearly" nie zrobił ;-) Też bym chciał wiedzieć, czy dłuższe zakończenie Marka było w oryginale. Albo czy 1Tes 2:15-16 napisał Paweł, czy potem ktoś dodał. Może autor to wie i nam powie?
Jest więcej smaczków, np. na stronach 5-6 autor popisuje się nieznajomością katolickiej doktryny, którą atakuje. Ja też nie zgadzam się z tą doktryną, ale krytukując wypada przynajmniej nie pisać głupot.
Także jakoś mnie to nie powaliło na kolana.
(2016-03-17, 07:21 PM)piotrz napisał(a): Fruchtenbaum budzi zaufanie przez gigantyczną prace naukową jaką wykonał i wykonuje
w tematyce biblijnej.
Można tu wstawiać linki?
Polecam stronę jego służby.
http://ariel.org/ariel-fruchtenbaum.htm
Mam nadzieję, że ta praca naukowa nie jest na poziomie tego artykułu: http://www.arielm.org/dcs/pdf/mbs030m.pdf
Przykład ze str. 9:
Cytat:If one compares the Hebrew of the Dead Sea Scrolls, which date between 100 B.C. and A.D. 100, with the Hebrew of the Masoretic texts, there is virtually no variation, even though the Dead Sea Scrolls and the Masoretic text are a good 1,000 years apart from each other.
... pomijając, że np. księga Jeremiasza jest o 15% krótsza i ma inne rozmieszczenie tekstu (kolejność rozdziałów).
Cytat:God has preserved numerous Greek texts, and by virtue of these many Greek texts, it is possible to clearly determine what the original Greek New Testament was.
Może się i da, ale pozostaje pytanie, czemu nikt tego tak całkiem "clearly" nie zrobił ;-) Też bym chciał wiedzieć, czy dłuższe zakończenie Marka było w oryginale. Albo czy 1Tes 2:15-16 napisał Paweł, czy potem ktoś dodał. Może autor to wie i nam powie?
Jest więcej smaczków, np. na stronach 5-6 autor popisuje się nieznajomością katolickiej doktryny, którą atakuje. Ja też nie zgadzam się z tą doktryną, ale krytukując wypada przynajmniej nie pisać głupot.
Także jakoś mnie to nie powaliło na kolana.