(2017-08-19, 11:42 PM)Daniel napisał(a): @PitupituPodrzędność syna wobec ojca w żaden sposób nie oznacza, iż Jezus jest stworzony, a nie zrodzony. Jest syn i ojciec.
Jesteś pewna, że w tym miejscu słowo "Bóg" odnosi się do Jezusa?
W niektórych przekładach Biblii jest w tym miejscu rzeczywiście mocno zagmatwane. Warto sprawdzać takie miejsca w przekładach interlinearnych, np:
http://biblia.oblubienica.eu/interlinear.../undefined
Termin "bóg" używany jest rzeczywiście w kilku innych miejscach w Biblii w wyraźny sposób w odniesieniu do Jezusa (np Jan 1:18), ludzi(np: 2Moj 7:1, Jana 10:34,35), aniołów, fałszywych bóstw, a nawet do brzucha. (Filipian 3:19). Nie stawia ich jednak na równi z Bogiem Jehową. Bóg najwyższy jest tylko jeden 1Kor 8:5,6.
Określenia używane wobec Jezusa jak np te które przytoczyłaś: "syn, zrodzony, pierworodny, dziedzic" dość wyraźnie świadczą o bardzo ważnej pozycji Jezusa, ale zarazem o podrzędności wobec Boga Ojca.
Przekonanie o tym przewija się zarówno w wypowiedziach Jezusa jak i w wypowiedziach pierwszych chrześcijan
(np:Jana 14:28; 1Kor 15:23-28)
O tym, że został stworzony wynika np z Kolosan 3:15 albo Objawienia 3:14;
Analogicznie - to jakby się upierać, że syn mężczyzny i kobiety nie jest urodzonym człowiekiem, a stworzonym przez nich przedmiotem.
Jezus jest synem Boga i kobiety (Marii). Inaczej nie mógłby urodzić się w ciele człowieka. Ale ojcem jest Bóg, więc i jego syn jest Bogiem.
Potrzeba umysłowej akrobatyki, aby krzywić proste ścieżki Pana.
Kol.3.1-17 wskazuje na Chrystusa, który przebaczył winy przeciw Bogu. Tylko ja mogę przebaczyć, jeśli ktoś mnie skrzywdzi, a potem przeprosi. Nawet jeśli mój syn rozmawiałby z tym kimś, kto w rozmowie wśród łez i prawdziwego żalu za podły czyn usłyszałby od mojego syna, że pogada ze mną i to załatwi - nie ma pewności, że w rozmowie ze mną usłyszy, iż mu przebaczam. Wręcz odwrotnie - przebaczyć może tylko ten, przeciw któremu zawiniono. Jeśli Boży syn nie jest Bogiem - jak może przebaczyć winy przeciw Bogu? Jeśli nie może tego uczynić syn, cóż dopiero jakieś, nawet najwyższe w hierarchii, stworzenie?
W Obj.1-3 jasno napisane jest, że Bóg jest ojcem Jezusa. Oraz że Jezus jest początkiem i końcem całego stworzenia. To on stworzył nasz świat i nas. To on, po oddzieleniu się człowieka od Boga przez grzech, na powrót spowodował możliwość powrotu do Boga. (Ew.Jana1.1-18) Jakie stworzenie może stworzyć coś, co ożywi? To jak twierdzenie, że w parku maszyn stworzonym przez człowieka, jedno z urządzeń tworzy kolejne, które działa.
Wyrwanie z kontekstu podanych fragmentów jest jak czytanie instrukcji o odkurzaczu i dowodzenie, że fr. "włączyć urządzenie do gniazdka" oznacza, iż chodzi o małe gniazdo dla piskląt.