@Tizment.90
Tak naprawdę nie odpowiedziałeś na żadne z moich pytań. Nadal nie wiem czym jest praca. Nadal nie wiem dlaczego stawiasz słowa Jezusa/Pawła i ich prywatne objawienia ponad słowa Boga w publicznym objawieniu.
Ale za to nie zapomniałeś nazwać prawa żydowskiego głupim a nas oskarżyć o zrobienie z Tory "abominacji" nie podając żadnej argumentacji.
Jakby ktoś miał wątpliwości dlaczego odechciewa mi się pisać na forum.
@Przemeks
Kwestia prawa żydowskiego jest niezrozumiała jeśli nie pozna się pozabiblijnego kontekstu historycznego i właśnie prawnego. Prawo żydowskie nie jest jak prawo łacińskie systemem sankcji za zakazane czyny. Jest systemem przenikających się nakazów i zakazów. Jest to prawo sytuacyjne co oznacza tyle, że prawie każdy czyn może być zakazany, dozwolony lub wręcz nakazany zależnie od okoliczności.
Rozpatrywanie tego (chyba podświadome) w kategoriach prawa rzymskiego musi doprowadzić do absurdów i sprzeczności.
Tak naprawdę nie odpowiedziałeś na żadne z moich pytań. Nadal nie wiem czym jest praca. Nadal nie wiem dlaczego stawiasz słowa Jezusa/Pawła i ich prywatne objawienia ponad słowa Boga w publicznym objawieniu.
Ale za to nie zapomniałeś nazwać prawa żydowskiego głupim a nas oskarżyć o zrobienie z Tory "abominacji" nie podając żadnej argumentacji.
Jakby ktoś miał wątpliwości dlaczego odechciewa mi się pisać na forum.
@Przemeks
Kwestia prawa żydowskiego jest niezrozumiała jeśli nie pozna się pozabiblijnego kontekstu historycznego i właśnie prawnego. Prawo żydowskie nie jest jak prawo łacińskie systemem sankcji za zakazane czyny. Jest systemem przenikających się nakazów i zakazów. Jest to prawo sytuacyjne co oznacza tyle, że prawie każdy czyn może być zakazany, dozwolony lub wręcz nakazany zależnie od okoliczności.
Rozpatrywanie tego (chyba podświadome) w kategoriach prawa rzymskiego musi doprowadzić do absurdów i sprzeczności.