2020-08-30, 11:02 PM
Oficjalnie w kościele rzymskim cześć oddawana Bogu nazywa się latrią. I jest czymś innym niż cześć oddawana świętym nazwana dulią. Cześć oddawana Marii jest czymś pośrednim i nazywa się hiperdulią. Na papierze się zgadza.
Jednak od jakiegoś czasu zadają różnym ludziom z kościoła rzymskiego pytania czym w praktyce różni się latria od hiperdulii. Czy jest jakiś rodzaj obrzędu, typ modlitwy lub inny zewnętrzny przejaw pomagający jasno i latwo odróżnić cześć oddawaną Bogu i Marii? Czy jest jakiś rodzaj praktyki, który wolno zrobić wobec Boga a nie wolno wobec Marii?
I niestety odpowiedzi urągają zdrowemu rozsądkowi lub logice. W praktyce Marii przyznawane są tytuły należace do Jezusa lub Ducha Świętego. Kościelnych świąt maryjnych jest więcej niż dla Ojca i Jezusa razem wziętych. Do teologii rzymskiej włączane są teksty z objawień maryjnych, które jawnie są w sprzeczności ze Słowem Bożym. Ale w teorii Maria nie jest Bogiem i nie jest czczona ani traktowana jako Bóg.
Jednak od jakiegoś czasu zadają różnym ludziom z kościoła rzymskiego pytania czym w praktyce różni się latria od hiperdulii. Czy jest jakiś rodzaj obrzędu, typ modlitwy lub inny zewnętrzny przejaw pomagający jasno i latwo odróżnić cześć oddawaną Bogu i Marii? Czy jest jakiś rodzaj praktyki, który wolno zrobić wobec Boga a nie wolno wobec Marii?
I niestety odpowiedzi urągają zdrowemu rozsądkowi lub logice. W praktyce Marii przyznawane są tytuły należace do Jezusa lub Ducha Świętego. Kościelnych świąt maryjnych jest więcej niż dla Ojca i Jezusa razem wziętych. Do teologii rzymskiej włączane są teksty z objawień maryjnych, które jawnie są w sprzeczności ze Słowem Bożym. Ale w teorii Maria nie jest Bogiem i nie jest czczona ani traktowana jako Bóg.
Moje Gry Planszowe dla dzieci. Czasopismo dla dzieci.